23, 24, 25 en 26 februari - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Pien Huberts - WaarBenJij.nu 23, 24, 25 en 26 februari - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Pien Huberts - WaarBenJij.nu

23, 24, 25 en 26 februari

Door: Pien Huberts

Blijf op de hoogte en volg Pien

26 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadedal

Maandag 23 februari zijn we eerst 's ochtends weer naar school gegaan. Na een uurtje hebben we weer vrijwilliggerswerk gedaan in groepjes samen met onze buddies. Samen met andere heb ik meegeholpen bij Mind over Matters. Een gehandicaptendagopvang, waar we samen mozaiekstukjes hebben gemaakt. 's Middags hadden we de hele middag vrije tijd. Toen zijn we naar een beekje gegaan achter ons hostel in het bos. Daar hebben sommige gezwommen en andere gezeten en van de zon genoten. Om half 5 zijn we met de hele groep begonnen aan het voorbereiden van de braai. Tafels klaarzetten, salades maken, dingen versieren. Om 7uur kwamen al onze buddies en leraren van de Emil Weder school bij ons op bezoek in het hostel voor de braai. Het was een erg gezellige avond, en dag!

Dinsdag 24 februari zijn we op safari geweest samen met de buddies. Het was een lange rit, 2,5 uur rijden. Toen we aankwamen kregen we daar een heerlijke lunch. Daarna gingen we in 2 grote jeeps/busjes door het safari park en hebben we veel dieren gespot, onder andere de big5. We hebben een leeuw, luipaard, cheetah, olifanten, neushoorns, struisvogels, zebra's, buffalo's, nijlpaarden en steenbokken gezien. Na de safari kregen we daar buiten het park nog wat vrije tijd. Daar kon je zwemmen in een mooi helder zwembad of een beetje rondlopen of zonnen. Daarna hadden we weer een lange reis naar huis en toen we thuis kwamen lekkere pizza's gegeten. Geslaagde dag was het.

Woensdag 25 februari zijn we naar Kaap de goede hoop geweest. We zijn daar helemaal naar boven naar een vuurtoren geklommen/gelopen wat ongeveer anderhalf uur duurde. Het wandelen was erg leuk want je had elke keer een heel mooi uitzicht. Daarna hadden we pauze boven aan de berg en hebben we een ijsje gegeten. Toen we weer beneden kwamen reden we door naar een klein marktje langs de weg waar ze leuke spulletjes verkoopte. Na een klein halfuurtje reden we weer verder naar een soort pinguinpark. Daar kon je een pad volgen en dan liep je tussen de pinguins door, die dan wel achter hekken zaten. Daar in de buurt zijn we heerlijk wezen uiteten en hadden we een erg mooi uitzicht alweer.

Donderdag 26 februari. De laatste dag in Zuid-Afrika... Vanochtend begonnen we met een Assembly op school, als afscheid, wat erg mooi gedaan was. Daarna zijn we door gereden in groepjes naar allemaal verschillende basischolen waar we ons eigen lesje gingen geven. Wij begonnen de les met wat te vertellen over Nederland en lieten de kinderen stroopwafels proeven. De kinderen waar we les aan gaven waren allemaal ongeveer 10 jar oud. Na het vertellen hebben we met de kinderen stopdans gedaan. Ze vonden het superleuk. In het begin leken ze een beetje verlegen maar door de stopdans werden ze allemaal wat actiever en minder verlegen. Als afsluiting zijn we naar buiten gegaan. Daar mocht iedereen en wij ook een handafdruk van verf op een wit laken zetten, met hun naam erbij. Als boodschap was dit om te laten zien dat iedereen gelijk is, dat kun je zien aan de hand. En de kleur die ze kozen was hun persoonlijkheid. Iedereen was erg verrast en vond het leuk om te doen. Daarna kregen we een middag vrije tijd om onze koffers in te pakken en nog even de laatste dingetjes van de blog bij te werken, waar we nu mee bezig zijn. Vanoven hebben we nog een schoolfeest, glow in the dark. En na het feest zitten de 2 weken er al weer op... Het waren 2 weken om nooit te vergeten!!!

• 26 Februari 2015 - 14:44

Caminofrans

• 26 Februari 2015 - 14:44

• 26 Februari 2015 - 15:16

Michiel,Marleen En Suus:

Geweldig Pien, ben benieuwd naar de foto's.
    En naar al onze souvenirs

• 26 Februari 2015 - 16:44

Opa En Opa:

Geweldig Pien wat heb je veel gezien, veel ervaring op gedaan
    en er heerlijk van genoten
    Je zult wel erg vermoeid thuiskomen maar dit pakt
    niemand jou meer af.