20, 21 en 22 februari - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Pien Huberts - WaarBenJij.nu 20, 21 en 22 februari - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Pien Huberts - WaarBenJij.nu

20, 21 en 22 februari

Door: Pien Huberts

Blijf op de hoogte en volg Pien

20 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadedal

Vrijdag 20 februari gingen we weer naar school, voor heel eventjes. Eerst hadden we weer een Assembly, die daar elke vrijdagochtend is. Er werd weer veel gezongen en er werd een stuk uit de bijbel voorgelezen. Daarna werden we in groepen verdeeld, samen me de buddies, om 'charity work' te doen. Ik zat in het groepje waarbij we een klein en belangrijk gebouw in Genadedal hebben opgeknapt, altans de eerste beginnetjes zijn gemaakt. We hebben het gebouwtje opgeruimd, de buitenmuur geplamuurd en allemaal troep opgeruimd. Maandag gaan we daar mee verder en worden de muren geschilderd. Andere groepjes hebben geholpen bij een creche of bij verstandelijk gehandicapte. In de middag gingen we in kleine groepjes naar basischolen om daar een klas uit te kiezen waar we donderdag les gaan geven. We hebben gekozen om grade4 te doen, kinderen van 9/10 jaar. Daarna stond er niks op het programma dus werd het daarom tijd om de reisverslagen te maken. Het was alweer een leuke dag.

Zaterdag 21 februari, de dag dat we naar het plaatsje Hermanus zijn geweest. 's Ochtends vroeg reden we weg naar Hermanus. Onderweg kregen we te horen dat de boottocht van de middag niet doorging vanwege de harde wind. Dat was erg balen, iedereen had gehoopt om nog wat leuke dieren, zoals haaien te spotten. Ondanks dat hebben we alsnog een leuke dag gehad! In de ochtend kregen we vrije tijd in het centrum van Hermanus, waar leuke winkeltjes en kraampjes waren. 's Middags reden we door naar een strandje in Hermanus. Daar was het heel lekker warm en hebben we de hele middag gezont en eventjes gezwommen in de zee. 's Avonds toen we thuuis kwamen werd ons verteld dat we binnen 5min omgekleed moesten zijn en in de busjes moesten gaan zitten. Als verrassing gingen we uiteten bij een gezellig restaurantje vlakbij.

Zondag 22 februari. Met de boot gingen we vanuit Kaapstad naar het Robbeneiland. Onderweg kwamen we walvissen, zeehonden, dolfijnen en pinguins tegen, wat erg bijzonder was voor deze tijd van het jaar. Toen we aankwamen op het Robbeneiland kregen we een tour door het eiland met een bus en een gids die dingen uitlegde en verhalen op een mooie wijze vertelde. Daarna kregen we een rondleiding door de gevangenis, en zagen we ook de cel van Nelson Mandela. De man die ons rondleidde had ook zelf 20jaar op Robbeneiland vastgezeten en hij vertelde daarom ook echt vanuit zijn hart wat erg mooi en interessant was. 's Middags kregen we weer vrije tijd in een centrum in Kaapstad en daar hebben we ook lekker gegeten.

• 25 Februari 2015 - 20:37

Michiel,Marleen En Suus:

Hee pien,

Leuk om te lezen hoor, wat een belevenis.....
    Geniet er nog van!!!
    Kus van ons X

• 26 Februari 2015 - 16:27

Oma En Opa:

Pien wij vinden jou reisverslag heel leuk.
    Wij wensen jou zaterdag een goede reis terug.
    dikke knuffel van ons