Klaar voor vertrek! 10-2-'15 - Reisverslag uit Angeren, Nederland van Pien Huberts - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! 10-2-'15 - Reisverslag uit Angeren, Nederland van Pien Huberts - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek! 10-2-'15

Door: Pien Huberts

Blijf op de hoogte en volg Pien

10 Februari 2015 | Nederland, Angeren

Nog 3 nachtjes slapen en dan kan de reis naar de andere kant van de wereld beginnen, Zuid-Afrika!

Hallo, ik ben Pien en ben 15 jaar. Samen met nog 28 andere, waaronder 5 leraren, ga ik 13 februari naar Zuid-Afrika. 28 februari zijn we weer terug in Nederland.

In Zuid-Afrika gaan we veel dingen doen. We gaan naar Cape Agula's, townships en Ajax CapeTown, een bezoekje brengen aan het Apartheidsmuseum, naar Hermanus, Robbeneiland en Cape point. Maar het belangrijkste wat we in die 2 weken gaan doen is scholen bezoeken. Scholen waar we lesjes gaan geven en kijken hoe de leerlingen school daar beleven en de verschillen zien. Onze verblijfplaats is naast de school in Genadedal.

Ook hebben we allemaal een buddy waar we die lessen mee gaan volgen en een keer mee naar huis gaan. Mijn buddy heet Lesley-Anne en via Whatsapp hebben wij al contact gehad waarin ze mij vertelde dat als ik bij haar thuis kom dat we gaan helpen bij haar op de boerderij.

Natuurlijk als je naar Zuid-Afrika gaat zijn er wat voorbereidingen nodig. Daarom zijn wij een aantal woensdagavond bij elkaar gekomen om dingen te bespreken, les geven, kledingvoorschriften, kennismaken met elkaar en om wat meer te weten te komen over Zuid-Afrika. Ook hebben we een keer op een zondag een teambuildingsdag gehad waarbij we elkaar nog beter leerde kennen en vertrouwen opbouwden. Ook hebben we door verschillende acties geld opgehaald, voorbeelden zijn: armbandjes en speculaaspoppen verkopen, donatiepotjes en veel meer. Hiermee hebben we veel geld opgehaald, wat we uiteindelijk gaan besteden in verbeteringen in Zuid-Afrika. Kan niet meer wachten!

The greatest reward and luxury of travel is to be able to experience everyday things, as if it is for the first time.

• 13 Februari 2015 - 23:25

Mama En Papa:

Fijne en goede reis Pien, geniet er van!!! Xxx

• 14 Februari 2015 - 08:19

Chloë, Raf, Gijs & Judith:

Geniet ervan! Maak mooie, nieuwe en indrukwekkende herinneringen die je de rest van je leven mee mag nemen. Iets speciaals om vaak met een warm gevoel aan terug te denken!
    Liefs van ons